TEXT

Vă invităm să participaţi, în data de 02.12.2019, la Adunarea generală a Asociaţiei COMITETUL DE PĂRINŢI LTNB Medgidia (detalii în convocatorul de mai jos)

sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Interviu cu Costin Moşescu, preşedintele Consiliului Şcolar al Elevilor LTNB Medgidia


,, Pentru mine, viaţa de licean la LTNB a început să fie din ce în ce mai interesantă. Odată ce ajungi să cunoşti oamenii, locul şi starea de spirit LTNB, toate lucrurile încep să aibă o altă însemnătate.”

 Costin Moşescu , elev clasa XI-A, profil matematică-informatică, LTNB Medgidia
Nota 10 la Testul de Evaluare Naţională - Limba şi Literatura Română în clasa a VIII a
Locul I la Faza Regională Concursul de Discurs Public în limba engleză ESU categoria 12-15 ani
Locul III la Faza Regională Concursul de Discurs Public în limba engleză ESU categoria 16-21 ani
Secretar al CŞE LTNB 2011-2012
Din octombrie 2012 Preşedinte CŞE LTNB

Interviu cu Costin Moşescu, preşedintele Consiliului Şcolar al Elevilor LTNB Medgidia
AP LTNB : Ce este Consiliul Şcolar al Elevilor?
Costin Moşescu: CŞE este o structură reprezentativă, prin intermediul căreia elevii găsesc reprezentanţi şi îi pun în funcţii. În afară de a-i reprezenta, aceştia trebuie să fie capabili să organizeze diverse activităţi şi să pună în aplicare proiecte pentru elevi. La nivel naţional este o structură relativ nouă, ministerul educaţiei alcătuind regulamentul de funcţionare în 2007. La nivel de liceu, LTNB a avut primul preşedinte în funcţie în persoana lui Gabi Lipan.
AP LTNB : Cum te-ai hotărât să candidezi?
Costin Moşescu  Implicarea mea în CŞE a început mai devreme, încă din clasa a X a. Am vorbit cu preşedintele din acea vreme şi am mers la o şedinţă. Am văzut despre ce era vorba şi m-am hotărât să particip la alegeri. Nu am câştigat dar am fost ales secretar al CŞE LTNB. M-am ocupat de formularea proceselor verbale, înregistrarea lor la secretariat, îndosarierea şi păstrarea lor. După un an, am candidat din nou pentru funcţia de preşedinte şi am fost ales.
AP LTNB : Ce activităţi se desfăşoară la Consiliul Elevilor?           
Costin Moşescu:  Am propus structurarea activităţilor în două mari grupe: activităţi instructiv educative şi activităţi distractive. În prima categorie amintesc de concursuri în urma cărora noţiunile să rămână în memoria participanţilor pe termen îndelungat: concursuri de matematică, fizică, biologie, chimie, desen şi altele. În a doua categorie ar intra diverse competiţii sportive: crosuri, volei, handbal, baschet, fotbal şi chiar tenis, dacă vom avea un teren adecvat. Încercam să găsim un cadru favorabil desfăşurării activităţilor noastre pentru că perioada de timp avută la dispoziţie a fost relativ scurtă. În semestrul ÎI vom avea mai mult timp şi vom putea face mai multe.
AP LTNB : Ce proiecte ai în vedere?
Costin Moşescu   Un proiect la care mă gândesc de mult este aducerea de oameni de diferite profesii, care să le vorbească elevilor şi să le prezinte activităţile lor. Vom alcătui liste cu domeniile preferate de către elevi şi vom desfăşura întâlniri separate. De exemplu, celor pasionaţi de medicină le va vorbi un medic, pentru cei interesaţi de drept vom invita un avocat, magistrat sau procuror şi aşa mai departe.
Un alt proiect, la care m-am gândit şi pe care l-am pus deoparte pentru Zilele Liceului, este concursul de desene cu premii. Faptul că l-am amânat constituie un avantaj, pentru că voi avea timp să pun la punct toate detaliile.
Concursul, Vânătoarea de Comori” este un alt proiect pe care vrem să-l permanentizam şi să organizăm o a doua ediţie. Vrem să modificăm doar participarea elevilor şi să facem înscrierea pe ani de studiu. Pentru cei care nu ştiu despre ce este vorba, Vânătoarea de Comori” este un concurs care constă în trecerea anumitor probe şi obstacole pentru a găsi indicii, care să conducă la proba următoare dar şi pentru adunarea tuturor indiciilor necesare găsirii soluţiei finale.
AP LTNB : Cum vă faceţi cunoscută activitatea la CŞE, astfel încât toţi elevii LTNB să fie la curent?
Costin Moşescu : Modul cel mai uzual, prin şedinţele de consiliu în care fiecare clasă este reprezentată de şeful clasei. Din acest semestru s-a început publicarea rezumatelor şedinţelor pe Facebook –Grupul LTNB, se lucrează la avizier şi vrem să-l terminăm până începe semestrul II, pe viitor prin Radio LTNB şi prin intermediul proiectului Media în colaborare cu Asociaţia de Părinţi LTNB.
AP LTNB :Ce probleme ai întâmpinat în activitatea CŞE?
Costin Moşescu    Participarea şefilor de clasă lasa uneori de dorit, unii neimplicându-se chiar de loc. Nici elevii nu participa la toate activităţile organizate la nivelul şcolii cât şi la nivel judeţean. Propunerea mea ar fi ca fiecare clasă să aleagă un reprezentant care să îşi dea interesul şi să facă ceva.
AP LTNB : Cum vezi colaborarea dintre elevi, profesori şi părinţi?
Costin Moşescu:  La o adunare a Consiliului Judeţean Şcolar al Elevilor, preşedintele Andrei Bogdan Petre ne-a prezentat relaţia dintre elev, profesor şi părinte că un triunghi. Eu însă văd această relaţie că pe un cerc. În fiecare moment pe circumferinţa acestui cerc între cele trei puncte reprezentative există acelaşi relaţie. În cazul triunghiului, poziţia vârfurilor acestuia poate fi interpretată ca superioară sau inferioară.
AP LTNB : Cum este viaţa de licean la LTNB?
Costin Moşescu: Am ales LTNB pentru că îmi doream să învăţ într-un liceu din oraşul meu şi îmi doream că acest liceu să fie unul teoretic. Pentru mine, viaţa de licean la LTNB a început să fie din ce în ce mai interesantă. Odată ce ajungi să cunoşti oamenii, locul şi starea de spirit LTNB, toate lucrurile încep să aibă o altă însemnătate.
AP LTNB : Povesteşte-ne o întâmplare pe care eşti sigur că nu o vei uita.
Costin Moşescu :  În urmă cu un an şi jumătate, când m-am transferat de la a III a clasa de informatică la prima clasă, ne-am întâlnit toţi elevii cu două zile înainte de începerea anului şcolar, pentru a lua manualele. După ce ni s-au împărţit cărţile, dl diriginte Marius Furtuna ne-a rugat să rămânem să mutăm băncile din clasă. Noii mei colegi deja începuseră să plece şi am încercat şi eu să fac acelaşi lucru, moment în care dl diriginte m-a oprit din drum şi, m-a făcut atent” în cel mai surprinzător mod posibil, spunându-mi: ,, dacă aşa crezi că poţi să continui în modul ăsta, n-o să ajungi prea departe în clasa asta”. Acelea au fost cuvintele care m-au adus cu picioarele pe pământ.
AP LTNB: Care este citatul tău preferat?
Costin Moşescu : ,,E foarte greu, când ai responsabilitatea a ceea ce faci, să te pui pe scris, fiindcă scrisul te definitivează, în sensul că te arata fără posibilitate de ieşire.” Petre Ţuţea .
AP LTNB : Ce muzica asculţi?
Costin Moşescu    Nu am mereu timp să ascult muzică, dar când ascult îmi place: Michael Jackson, Pink Floyd, Robbie Williams, Will Smith şi mulţi alţii, totul depinde de stare.
AP LTNB : Prima carte pe care ai citit-o?
Costin Moşescu:  Robin Hood. Când citesc un roman, îmi creez atmosferă prin muzică reprezentativă  acelei perioade. Spre exemplu dacă citesc Shogun de James Clavell, ascult compoziţii japoneze instrumentale. Citind colecţia, Cântece de gheaţă şi foc” de George RR Martin, ascult compoziţii medievale şi muzica celtă.
AP LTNB : Ai un model în viaţă?
Costin Moşescu:
Am mai degrabă un model, compus” cu calităţi de la persoane diferite. Nu există persoane perfecte dar sunt oameni care au calităţi deosebite, demne de urmat. Îi admir mult pe Carol I, George RR Martin, Ion Brătianu dar şi pe membrii familiei mele.
AP LTNB : Unde te vezi peste 20 de ani?
Costin Moşescu : Cel mai probabil într-o sală de judecată ca avocat, procuror sau judecător.
AP LTNB: Majoritatea tinerilor visează să studieze sau să lucreze în străinătate. Tu ce părere ai?
Costin Moşescu : Nu mă văd trăind în străinătate şi nu cred că m-aş acomoda. Apoi, ceea ce vreau eu să studiez, dreptul, este greu de înţeles chiar şi în limba română. Aş prefera să studiez în România la Universitatea Bucureşti.
AP LTNB: Mult Succes!
Costin Moşescu : Vă mulţumesc.



8 comentarii:

  1. Un interviu la cote înalte. Felicitări! Dacă aşa sunt într-adevăr copiii noştri, atunci nu suntem chiar ,,pierduţi" :) Am fost surprinsă de chintesenţa de la întrebarea cu viaţa de licean. Costin a găsit ,,cheia" care-i poate deschide larg porţile pentru succes, chiar şi în aridul sistem de învăţământ românesc. Pentru Costin, este clar, scoala i se pare loc unde este acasă şi restul chiar nu mai contează. Ca naţiune, suntem binecuvântaţi să avem aşa copii. De asta trebuie să avem grijă de ei şi aşa cum a spus Costin Mosescu în interviu, să închidem odată cercul ELEV, PROFESOR, PĂRINTE!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne bucuram ca sunt parinti care gandesc asemenea noua si este o adevarata incantare sa descoperim cum evolueza copiii nostri. Intr-adevar avem sperante si asta chiar inseamna ceva...

      Ștergere
  2. Mai rar asa ceva dar uite ca se poate, sa fii la scoala in mediul tau natural. Bacovia chiar este desuet :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari Costin!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, si cum ai trecut de la a treia clasa de mate-info la prima?
    S-a mai dat un examen? E clar ca nu ai avut media care trebuia din prima!
    Cum ai devenit asa grozav intre timp?

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari Cosmin ,un interviu excelent ! ma inclin in fata acestui vorbitor!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile nu sunt moderate si oricine poate posta. Va rugam pe cat posibil sa va semnati mesajele. Pentru aceasta folositi optiunea Nume/url, unde puteti completa doar sectiunea nume.Comentariile neadecvate vor fi sterse.